Fundatia JURAN
 




EFQM

 

“ARTICOLE REALIZATE DE
JOSEPH MOSES JURAN  - ANTOLOGIE “

publicată de
Fundaţia Română pentru Promovarea Calităţii (FPRC)
- Bucureşti, 2011

Volumul - având 350 pagini şi un Cuvânt înainte semnat de ing.Veronel Antonescu - include  21 dintre cele mai importante articole publicate de autor, în SUA, între anii 1956-1981. Traducerea autorizată, Prefaţa şi notele de subsol au fost realizate de prof.univ.dr.ing. Nicolae - George DRĂGULĂNESCU.

Antologie

Cetăţeanul american de origine română dr. Joseph Moses JURAN (1904, Brăila, România – 2008, Rye, SUA) este bine cunoscut pe plan mondial ca unul dintre fondatorii Managementului calităţii şi ca cel care, în calitate de inginer, profesor, trainer, autor, auditor şi consultant, a sensibilizat, motivat, instruit şi perfecţionat multe sute de mii de oameni - din cinci continente dar mai ales din Japonia - în legătură cu multiplele semnificaţii şi implicaţii ale conceptului precum şi privind modalităţile prin care calitatea poate fi obţinută, evaluată, asigurată  şi îmbunătăţită.

Pe parcursul a aproape 80 de ani de activitate profesională, dr. Joseph Moses JURAN a creat şi publicat enorm, lăsând moştenire omenirii peste 30 de cărţi (unele apărute în mai multe ediţii şi traduse în 14 limbi), câteva sute de articole (încă incomplet inventariate !), numeroase discursuri, conferinţe, suporturi de curs, note, casete audio şi video, etc.

Cele 21 de articole scrise de dr.J.M.JURAN publicate în acest volum – selecţionate exclusiv pe baza relevanţei lor pentru cititorul din România - pot fi deosebit de interesante şi chiar utile pentru toţi cei care doresc să cunoască mai în detaliu personalitatea şi activitatea autorului lor precum şi istoria Managementului calităţii.

C U P R I N S
Cuvânt înainte
Prefaţă
ARTICOLE
1. Principii universale în planificarea şi controlul managerial (1954)
2. Îmbunătăţirea relaţiilor dintre specialişti şi personalul de execuţie – un sprijin din partea antropologilor (1956)
3. Modelele culturale şi controlul calităţii (1957)
4. Diagnosticul industrial ca abordare sistematică a soluţionării problemelor manageriale (1957)
5. Revizitând Japonia (1961)
6. pentru tine dar pentru mine (1963).
7. Cele două lumi ale controlului calităţii (1964)
8. Probleme ale calităţii, remedii şi panacee (1966)
9. Fenomenul (1967)
10. din Japonia - întrebări şi răspunsuri (1967)
11. Cum ne mobilizăm pentru deceniul al 7-lea (1969)
12. Consumerism-ul şi calitatea produsului (1970)
13. Controlul calităţii în industriile de servicii (1973)
14. Sistemul Taylor şi controlul calităţii (1973)
15. Controlul calităţii serviciului – Simpozionul japonez din 1974 (1975)
16. Principiul non-Pareto; mea culpa (1975)
17. Incursiunea lui Hruşciov în îmbunătăţirea calităţii (1976)
18. Acest neinteresat management de vârf (1977)
19. Contrastul dintre calitatea japoneză şi calitatea occidentală (1978)
20. Calitatea produsului  - o recomandare pentru Occident (1981)
21. O vizită la firma Complex Systems, Inc. (1981)
Bibliografie

Dacă vă interesează această carte şi doriţi să intraţi în posesia ei, vă rugăm să o comandaţi prin e-mail la adresa fundatiajuran@yahoo.com, indicând numele, prenumele şi adresa poştală completă ale solicitantului.

Cartea vă va fi expediată imediat, prin colet poştal contra ramburs.


 

“ARHITECTUL CALITĂŢII - MEMORIILE
DR. JOSEPH  M. JURAN” -

publicată de
Societatea Română pentru Asigurarea Calităţii (SRAC)
în colaborare cu
Fundaţia Română pentru Promovarea Calităţii (FRPC)
- Bucureşti, 2006

Volumul - având 380 pagini şi o Prefaţă semnată de autor - include 3 părţi cu 30 capitole descriind viaţa şi activtăţile autorului în România şi SUA, între anii 1904 - 2003. Traducerea, Postfaţa şi notele de subsol au fost realizate de prof.univ.dr.ing. Nicolae - George DRĂGULĂNESCU.

Arhitectul Calitatii

Recunoscut în toată lumea ca lider mondial inspirator al mişcării pentru calitate, dr.Joseph Moses JURAN şi-a dobândit cel mai mare respect pentru tot ceea ce a făcut, timp de 70 de ani, în calitate de consultant, de profesor şi, în special, de autor al unor cărţi de mare succes - activităţi din care au rezultat ulterior ISO 9000, TQM, 6 Sigma şi alte tehnici şi instrumente majore ale managementului prin calitate. Cărţile sale – încă mult prea puţin cunoscute în România, din păcate – sunt considerate ca fiind fundamentale pentru orice persoană interesată să înţeleagă mai bine semnificaţia « calităţii » şi modul în care aceasta poate fi mai bine integrată în orice organizaţie.

CUPRINS
Prefaţă
Mulţumiri
Partea I. Povestea unui imigrant: 1904  ­ 1924

  1. Rădăcinile din Lumea Veche: România, iudaism şi sărăcie
  2. Lumea Nouă a unui imigrant: aceleaşi probleme, aceleaşi temeri şi în Minnesota
  3. Primii ani petrecuţi în Minneapolis
  4. Tragedia
  5. Viaţa alături de tata: contrabandă, chiolhanuri şi cartierul „Felinarul roşu”
  6. Silozul de gheaţă, vânzările de ulei de şarpe şi spargerea unei greve
  7. Cum am devenit primul Juran care a mers la colegiu

Partea a II­a. Începuturile carierei mele în domeniul „calităţii”

  1. Western Electric
  2. Prima slujbă în domeniul „calităţii”
  3. Introducerea statisticii
  4. Un inginer experimentat devenit un manager complet fără experienţă
  5. Câştigând la ruleta lui Capone
  6. Concedierile, legea şi Marea Depresiune
  7. Punctul culminant al succesului corporativ
  8. Criza în carieră, New York
  9. Începuturile carierei mele de scriitor
  10. Al doilea război mondial, Washington, D.C. şi Biroul Administraţiei pentru Împrumuturi şi Închirieri: utilizarea statisticii în timp de război

Partea a III­a. Predând „calitatea” în America şi în lume

  1. După război: începând o nouă carieră la vârsta de 40 de ani.
  2. Academia
  3. Aparatul de ras Gillette şi alte proiecte timpurii de consultanţă: 1945 ­ 1949.
  4. Liber profesionist: 1949 ­ 1959
  5. Prima mea vizită în Japonia: predarea „calităţii” într-o ţară în ruină
  6. Biblia managementului pentru calitate „Manualul pentru controlul calităţii”.
  7. Consultanţă pe parcursul deceniilor mele de maturitate.
  8. Japonia în anii 1960 ­ 1990
  9. Internaţionalist: anii 1960 - 1990
  10. Institutul Juran
  11. Fundaţia Juran
  12. Privire retrospectivă asupra instituirii mişcării pentru calitate
  13. Imigranţii şi şansa

Postfaţă

Apreciat pe plan mondial ca fiind un înţelept şi erudit observator, un atent şi fin analist, un strălucit „integrator” şi un clarvăzător anticipator de evenimente, dr.J.M.Juran a fost supranumit de mass-media: „părintele calităţii”, „guru al calităţii” şi „omul care i-a învăţat calitate pe japonezi”.

În cartea sa « ARHITECTUL CALITĂŢII - MEMORIILE DR.JOSEPH M. JURAN » autorul – născut la Brăila, în România, la 24 decembrie 1904 - povesteşte fascinanta istorie a vieţii sale centenare, dezvăluind modul în care a reuşit, ca imigrant de origine română în SUA, să învingă sărăcia neagră şi tragedia copilăriei sale pentru a deveni până la urmă una dintre cele mai influente persoane a secolului al XX-lea, o adevărată autoritate contemporană, prin impactul major pe care l-a avut asupra afacerilor şi societăţii mondiale.

În remarcabilele sale memorii - atât de sincere în fond şi formă – dr.JURAN explorează motivaţiile sale profunde, descrie în mod obiectiv şi convingător problemele cu care s-a confruntat, prezentând opţiunile pe care le-a avut, astfel încât a ajuns să dezvolte principiile de bază ale calităţii.

În această carte (lansată în SUA de autor, cu ocazia sărbătoriri propriului său centenar), dr.JURAN oferă cititorilor săi o abordare introspectivă a primelor sale 16 locuri de muncă (pe care le-a avut în SUA, între 1912-1924 - primii săi 12 ani de viaţă în această ţară), a anilor petrecuţi în şi alături de mari companii americane precum şi în aparatul guvernamental american, a anilor dedicaţi consultanţei profesionale şi a modului în care el a contribuit în mod decisiv la răspândirea mişcării pentru calitate, pe întreg mapamondul, înfluenţând astfel viaţa a milioane de oameni şi rezultatele obţinute de mii de companii.


Dacă vă interesează această carte şi doriţi să intraţi în posesia ei, vă rugăm să o comandaţi prin e-mail la adresa fundatiajuran@yahoo.com, indicând numele, prenumele şi adresa poştală completă ale solicitantului.

Cartea vă va fi expediată imediat, prin colet poştal contra ramburs.

 
   
Acasa | Contact
Copyright © 2011. Toate drepturile rezervate